Vrijdag 16 september Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Maaike Steen - WaarBenJij.nu Vrijdag 16 september Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 16 september Medellín

Blijf op de hoogte en volg Maaike

18 September 2022 | Colombia, Medellín

Vrijdag 16 septemberMedellin

Opgehaald met een Willy’s jeep en afgezet bij de bus die ons naar Medellin gaat brengen. Het is 6 tot 7 uur rijden. Dit lijkt erg lang maar is goed te doen. Zit een toilet en tv in (net als in een vliegtuig) dus als je op snelweg zit kijk je wat films en als je door de bergen rijdt passeer je elk dorpje dus dat is leuk om te zien.

Het is vervelend dat ze zoveel aan de weg bezig zijn en we iedere keer moeten wachten zodat we rond spitsuur in Medellin aankomen wat ook weer de nodige vertraging oplevert.

Achtenhalf uur later staan we op busterminal waar we een taxi nemen naar hotel La Campana in de veilige en hippe wijk Poblado.

We checken in, frissen ons op en gaan op zoek naar een gezellig eettentje.

De temperatuur is perfect een graad of 21. Medellin heet ook de stad van de eeuwige lente omdat het hier altijd een gemiddelde temperatuur van 27 graden heeft.

Het is weer steil naar beneden lopen dus dat wordt straks weer een klim terug. Pffff..

We voelen nog steeds onze benen van gisteren. We komen aan bij de restaurantjes, terassen en hippe barren. Wat een drukte van belang. De auto’s rijden af en aan door de straat op zoek naar parking, getoeter, muziek overal. Even acclimatiseren voor ons als je uit de rustige laid back dorpjes komt.

We eten wat en lopen daarna nog door de straten waar alle jeugd uitgaat en volop staan te kletsen en waar de muziek uit verschillende bars komt.

Deze oude mutsen geloven het wel en spreken een taxichauffeur aan om ons naar “boven” te brengen. Deze staat niet te springen en ziet er nogal stoned uit. Laat maar we lopen wel.

We gaan naar het hotel en bekijken hoe we morgen naar de kabelbaan gaan en dan naar boven naar het nationale park Parque Arvi.

Morgen gaan de provinciaaltjes buiten de paaltjes. Morgen nog een dag in Medellín.