05/06-12-2018 - Reisverslag uit Gloucester, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 05/06-12-2018 - Reisverslag uit Gloucester, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

05/06-12-2018

Blijf op de hoogte en volg Maaike

06 December 2018 | Verenigde Staten, Gloucester

05 en 06 december 2018 Amsterdam-Entebbe

Op het gemakje (nou ja gemakje ...) richting Amsterdam. Omdat het vrouwke de avond ervoor nog met de Audi een betonnen paal had geraakt ging Ben nog even langs het schadeherstelbedrijf.
Op zich valt het wel mee en gaat het alleen om de bumper en twee keer een kras in 36 jaar .....
Geslapen in Best Western, lekker ontbeten en met de shuttle naar Schiphol.
Ik kon thuis al niet on-line inchecken bij KLM maar bij aankomst begreep ik al waarom. Onze nooduitgangstoelen (die ik in februari al geboekt had!) waren er niet meer! Ondanks de scene die we gemaakt hebben kregen we het niet voor elkaar om de juiste stoelen te bemachtigen. Duizendmaal excuses en “mailt u even naar KLM dan krijgt u uw geld terug”.
Enfin toch een goede vlucht gehad met een tussenstop in Rwanda, zonder de Hutu’s en de Tutsi’s te hebben gezien want we moesten blijven zitten. Wij weliswaar op andere stoelnummers maar alles verder prima en de wijn smaakt altijd lekker bij de KLM.
Aangekomen op Entebbe bij vriendelijke douanebeambten, één voor de gezondheidscontrole en een andere geeft de stempels en maakt een foto van je die als sticker in je paspoort gaat. En wat zie je er goed uit na zo’n reis!!!

Buiten komt de warmte je al tegemoet net als de 30 zwarte Afrikaanse mannen die met naambordjes in hun handen staan.
Een aardige jongen verteld ons even te wachten op een paar andere gasten.
We zijn samen met een Canadees vrouwtje en haar (dacht ik) donkere kindje(een jaar oud vijf).Ze heeft een christelijke organisatie in Uganda in de plaats Ginger waar ze woont. Zo’n 180 km vanaf het vliegveld. Ze vertelt (niet uit drama maar het gesprek liep zo) dat ze (en ook haar man) ‘s avonds niet meer willen rijden omdat 3 jaar geleden bij een auto ongeluk drie mensen zijn overleden waaronder haar dochter, de moeder van het vijfjarige jongetje. Wow waren we wel even heel stil van!

We komen aan bij Airport Guesthouse Entebbe en daar staan ze je al op te wachten om je koffers aan te nemen, wat een lieve mensen. Niets is teveel, wat wilt u drinken van het huis, hoelaat en wat wilt u morgenochtend eten. Uw gids Moses komt u morgen om 08.00 uur halen; zet uw koffers maar buiten wij regelen verder alles.
Ons “huisje” ziet er echt heel mooi en verzorgd uit. Een kingsize bed met handdoeken en bloemen op het bed met daarom heen een geimpregneerde klamboe.

Het is nu 0.45 uur tijd voor een goede pit want om 06.00 uur gaat de wekker.
Morgen op weg naar Murchison Falls Natural Park.