19 september West Gloucester Massachusetts - Reisverslag uit Gloucester, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 19 september West Gloucester Massachusetts - Reisverslag uit Gloucester, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

19 september West Gloucester Massachusetts

Blijf op de hoogte en volg Maaike

19 September 2017 | Verenigde Staten, Gloucester

19 september West Gloucester Massachusetts

Het weer is niet beter geworden dus we rijden op het gemak richting Boston. We hebben al een camping uitgezocht die zo dicht mogelijk bij Boston ligt, het schijnt niet veel meer te zijn dan een parkeerplaats aan het water maar wel met water en electra. We reserveren niet; eerst maar kijken wat het is.

Omdat het weer niet echt mee zit besluiten we om om te rijden naar het schiereiland Cape Ann waar er walvissen en dolfijnen zijn te spotten. De omgeving is mooi maar het komt met bakken naar beneden dus spotten doe je niet veel.
Dan toch maar naar de camping Winter Island Park in Salem. Wij vonden het meevallen, je had ook plaatsen die gewoon op het gras stonden met bomen er om heen en ook de parkeerplaatsen die uitkeken op de haven. Het was vrijwel leeg dus even naar binnen om te boeken. Vol! En morgen ook.
Als alternatief (er zit erg weinig rond Boston) gaf hij ons Cape Ann Campsite in West Gloucester (40 min rijden) daar komen we net vandaan! Eerst maar bellen dan en ja er was plaats.

Mooi dan gaan we nu Salem verkennen en een goede lunch nemen. Salems rol in de geschiedenis is die van belangrijke havenstad. De handel met het Verre Oosten maakte van Salem in de 18e en 19e eeuw een rijke stad. De stad is ook bekend van de heksenprocessen in 1692. Dit wordt natuurlijk weer flink toeristisch uitgebuit.

Ook heeft Salem het oudste museum (1799) van Amerika, Peabody Essex, dat vroeger gebruikt werd om exotische kostbaarheden uit diverse landen van de overzeese handel ten toon te stellen maar nu gebruikt wordt om een blik op culturen uit de hele wereld te geven.
We geloven het wel even voor dit moment want onze magen gaan knorren en we willen even opwarmen. Ik had al in het boek gelezen over een "uitstekend" menu bij Nathaniel's gevestigd in Hawthorne hotel. Heel sfeervol en overheerlijk gegeten!

Buikjes weer gevuld en opnieuw op weg naar Cape Ann; de camping ligt aan een smalle weg aan een inlet met een schitterend uitzicht (als je iets kan zien). Super aardig vrouwtje die ons helpt en tips geeft over het reizen morgen naar Boston.

Morgen gaan de provinciaaltjes Sjonnie en Anita naar Boston!