17 september Bar Harbor Maine - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 17 september Bar Harbor Maine - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

17 september Bar Harbor Maine

Blijf op de hoogte en volg Maaike

17 September 2017 | Verenigde Staten, Bar Harbor

17 september Bar Harbor Maine

Wederom volle bak mist. Oceanview? We hebben helemaal geen view!
We gaan weer naar Acadia National Park (bestaat uit bossen, bergen, kustlijn en meren).
We rijden eerst naar Sand Beach (omdat het daar één van de drukst bezochte plaatsen is) parkeren de rv en lopen over de mooie wandelroute naar Thunder Hole. Het is een inlet waar de zee dondert tegen de rotsen. Het zijn allemaal prachtige plaatjes jammer dat het nog dichte mist is. Wel zien we herten met kleintjes en een american bald eagle.

We rijden na de wandeling door naar Jordan Pound en zoeken een mooie wandelroute uit rond het meer. Halverwege komen we nog een andere wandelroute tegen die ik eigenlijk wilde lopen de "Bubble Rock Trail". Deze loopt naar boven naar een gebalanceerd rotsblok boven op de berg. De bewolking is ondertussen helemaal weg dus dan zal het uitzicht boven wel heel mooi zijn. Je kon ook de wandelroute doen vanaf een parkeerplaats. Toen wij aan het uitrusten waren (we hadden al anderhalf uur erop zitten inclusief klim) kwam een vrouw voorbij size Django Wagner met man, dochter en schoonzoon. Als zij boven komt moeten wij het toch zeker halen!

Boven aangekomen was het ook een geweldig uitzicht. Foto's genomen en genieten toen na een half uur, we wilden net weggaan, kwam Dikkertje Dap ook boven. Bij het rotsblok gaat de schoonzoon op z'n knieën en doet een huwelijksaanzoek. Dochter huilen en moeder roept met zweet op haar rug "thats the only reason i climbed this f** hill. Iedereen lachen en klappen. Leuk momentje.

Terug naar beneden en rest van wandelroute rond meer afgemaakt en nog bevers gespot. Na 3,5 uur te hebben gewandeld maken we de auto loop af en gaan naar Bar Harbor centrum. Een echt gezellig dorp met leuke winkeltjes, restaurantjes en haventje.
Hadden al een restaurant uitgezocht en met een fles Oyster Bay en alle twee een kreeft voor ons neus lijden we weer niks. Na twee scharen ben ik al weer klaar met die lobster dus stort Ben zich op 2 kreeften en ik op de wijn! Allebei blij.
We slenteren nog wat door het dorp en gaan daarna terug naar dezelfde camping als gisteren.

Het was weer een prachtige dag.

Morgen richting Saco.

• 21 September 2017 - 11:22

Erik:

Wat een super verhalen allemaal. Blijken er toch nog romantische mannen te zijn. Ik ben benieuwd naar die lobsters. Zullen prima smaken denk ik.