16 september Mount Desert Island Maine - Reisverslag uit Mount Desert Island, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 16 september Mount Desert Island Maine - Reisverslag uit Mount Desert Island, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

16 september Mount Desert Island Maine

Blijf op de hoogte en volg Maaike

16 September 2017 | Verenigde Staten, Mount Desert Island

16 september Mount Desert Island Maine

Als we wakker worden zien we geen hand voor ogen; zo'n dichte mist of laag hangende wolken dat het niet verantwoord is om te rijden. Rustig aan dan maar.

Anderhalf uur later vertrekken we richting Acadia National Park. Het weer klaart weer op en na een paar uur naderen we het eiland. Dan begint Ben al te lekkerbekken want daar doemen de "lobster pound and real bbq pit tentjes" al op. Ik moest er nog net geen slab onder hangen!
Het zijn hele simpele tentjes met kooktoestellen met grote potten gevuld met zeewater die staan te koken. In andere bakken zitten de kreeften.

Eerst maar eens naar het Visitor Center voor het bekijken van wandelroute's en kampeerplaats. En was één kampeerplaats zonder voorzieningen op dit gedeelte van het eiland die nog vrije plaatsen had. Prima rijden we daar eerst naar toe.

Het park heeft een "loop" die je met de auto kan rijden. Het grootste gedeelte hiervan is éénrichting. We beginnen al met de verkeerde kant op te rijden (dat was nog tweerichting gelukkig) weer ergens draaien en opnieuw. Het is echte een mooie route met mooie uitzichten maar het is druk en we willen eerst slaapplaatsen hebben. Enfin .... we rijden verkeerd. Afslag gemist omdat we naar uitzicht kijken! Kunnen we weer een uur rond rijden om er te komen (we hebben deze vakantie nog niet fout gereden en dat is al een unicum).
Eindelijk komen we daar aan; gereserveerd? Nee? We geven net de laatste plaatsen weg! Moeten camping buiten park vinden (is weer min 25 min terug). Om een lang verhaal kort te maken rond 16.30 stonden de stoeltjes buiten de camper en konden we genieten van een biertje in de zon. Het is een mooie camping met oceanview.
Die lobster komt morgen wel want we hebben nu bijna al de hele dag in de wagen gezeten en zijn redelijk gaar.

In de camper had ik hondenzakjes gevonden wat ik eerst niet begreep maar na een paar wijntjes snap ik nu dat die hond (zie foto's) van ons er af en toe ook uit moet.

Morgen op ons gemak Acadia National Park bewonderen.