15 september Durham Freeport Maine - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 15 september Durham Freeport Maine - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

15 september Durham Freeport Maine

Blijf op de hoogte en volg Maaike

15 September 2017 | Verenigde Staten, Durham

15 september Durham Freeport Maine

Vanochtend weersberichten bekeken en vanaf 11.00 uur 90% kans op neerslag. Om 07.00 uur vertrokken om te wandelen en daarna doorrijden richting Maine.

Ik had een wandelroute gevonden met leuke recensies "de Bald Mountain en Artist Bluff trail" die uitkwam bij Echo Lake. Goed en binnen 2 tot 3 uur te doen.
Goed te doen???? Het was een steil pad omhoog met alleen maar rotsblokken en wortels van bomen. Je moest de hele weg naar de top klauteren, dus mocht er een elandenfamilie naast je staan zou je het niet eens in de gaten hebben want je kijkt alleen maar naar de grond!

De route zou in een loop(rondje) zijn maar eindelijk boven aan de berg gaat het pad niet verder en kan je dezelfde weg weer naar beneden klauteren.
Goed voor de kuiten; dat is het nou net het enige wat niet strakker hoeft te worden!

Wij zijn natuurlijk ook niks gewend met heuvels, rotsen e.d. dus ga ik ook nog bij het afdalen onderuit. Nou lekker dan, voel ik morgen niet alleen m'n kuiten maar ook m'n achterste! Maar het uitzicht boven op de berg was mooi. Je moet er iets voor over hebben.

Net zoals bij ons klopt ook hier de weersvoorspelling niet. Het bleef prachtig weer geen regen gezien.
We vervolgen onze weg over de Kancamagus highway waar de Indian summer is begonnen. Prachtig zicht hoor al die kleuren. En dit is nog maar het begin. Tussen de weg en de bergen "hangen" de wolken.

Rond 16.00 komen we aan op de camping in Durham waar ze nog maar 1 plek vrij hadden. Mazzel dus. We hebben een mooie spot tussen de bomen maar voor ons staan op het open veld een aantal big rigs. Aan de zijkant staan er ook nog wat, bij elkaar een stuks of 20; toch goed voor zo'n slordige 6.000.000 dollar!

Nemen een neut, verorberen Ben's chili con carne, drinken koffie buiten en het laatste wijntje binnen want het koelt hier goed af. We zitten natuurlijk dicht bij de Atlantische kust.

Morgen richting Acadia National Park.

• 16 September 2017 - 20:29

MARY Van Steen:

Zo dat ziet er weer goed uit, maar wees wel voorzichtig met dat geklim want kom weer heelhuids terug.
    Die kleuren zijn idd geweldig zeg, komt dat door het soort bomen?
    Het is hier al herfst regen wind en vroeg donker, wel even wennen weer.
    We hebben vanmiddag toch nog gewandeld met plu, bij José koffie gedronken en toen we terug thuis eerst even een wijntje voor het eten kwam Anita nog even langs ,laat gegeten dus!ll
    Liggen nu lekker voor de tv en morgen naar Markelo, we hebben er best zin in ondanks de weersvoorspelling
    Lieve groetjes van ons en veel reisplezier