13 september Lake Bomoseen Vermont - Reisverslag uit Bomoseen, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 13 september Lake Bomoseen Vermont - Reisverslag uit Bomoseen, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

13 september Lake Bomoseen Vermont

Blijf op de hoogte en volg Maaike

13 September 2017 | Verenigde Staten, Bomoseen

13 september Lake Bomoseen Vermont

Voordat we wegrijden roept Paul, de buurman, nog dat we even zijn telefoonnummer moeten noteren voor als we in Cape Cod zijn. We maken nog een praatje met hem en z'n vrouw en gaan op weg richting de staat Vermont.

Rond 12.00 arriveren we bij KOA camping Lake Bomoseen. Wederom een mooie stek aan het meer (zie foto's). We vragen aan de vriendelijke medewerkster of er wandelroute's zijn rond het park en zij antwoordt met haar 150+ kilo lichaam dat zij dat niet zou weten. Joh ....
De laatste camping was echt chic (had ook prijzen gewonnen) deze camping heeft een gedeelte waar mensen ook permanent wonen. Prachtig ... allemaal gekleurde lichtjes, beelden in de tuin, bordjes met hun naam erop en welcome. Soort Tokkies moet je maar denken. Hier worden ze trailer trash genoemd.
Wi zitten aan de andere kant en zijn tot nu toe de enige toeristen hier.

We besluiten een boot te huren en roeien het meer op. De riemen van de boot maken zo'n herrie dat de reigers spontaan hun net gevangen vis uit hun bek laten vallen en de eventueel aanwezige bevers lachend hun burcht in schieten.
Nee enige kans dat we wat wildlife gaan zien is nihil maar ja hoe is het gezegde ook al weer je moet roeien met ........
Het was weer even wat anders dan wandelen en het is een prachtige omgeving. Maar na anderhalf uur inspanningen (van Ben dan) leggen we terug aan bij de camping om deze activiteiten te belonen met een biertje en wat nootjes.
We treffen het echt met het weer; de eerste twee dagen volle bak regen maar daarna alleen maar super lekker weer.

Relax buiten zittend de plannen voor morgen door te nemen staat er op twee meter afstand een wasbeer naar ons te kijken. Als ik op sta gaat hij er als een haas vandoor.

Ben steekt het haardvuur (tegen de muggen) en de bbq aan; half uurtje later de in knoflook en basilicum gemarineerde kip en gepofte aardappels met boursin erop, een salade met feta en een wijntje on the side en genieten maar.

's Avonds nog een rondje wandelen langs de Tokkies wijntje bij het haardvuur en op voor een goede pit.

Morgen gaan we richting White Mountains.