11 september Glen Watkins Finger Lakes NY - Reisverslag uit Watkins Glen, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 11 september Glen Watkins Finger Lakes NY - Reisverslag uit Watkins Glen, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

11 september Glen Watkins Finger Lakes NY

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 September 2017 | Verenigde Staten, Watkins Glen

11 september 2017 Glen Watkins Finger Lakes New York

We vertrekken op tijd want het wordt weer een mooie zonnige dag. Bij lekker weer willen we niet meer dan 4 uur rijden en we hebben besloten om om te rijden naar het Glen Watkins State Park. Dit zou een mooi park zijn met een mooie wandelroute en .......... je komt langs de wijngaarden!

Rond 10.45 uur zien we de wijnvelden met vele wijnhuizen en tastingrooms en stelt Ben voor om alvast een wijnhuis te bezoeken. Dat gaat zelfs mij te ver! Ik weet ze gaan er gewoon in die wijntjes maar dan ben ik om 13.00 uur niets meer waard. Eerst maar de camping zoeken.

We passeren mooie plaatsen met schitterende landhuizen waar, gezien de datum van vandaag, de vlaggen half stok hangen.

Het park ligt in een 60 meter diepe kloof die tijdens de ijstijd door een gletsjer in de rotsen is uitgeslepen. Op de bodem van de kloof stroomt Glen Creek over een afstand van 3 km en gaat het water 120 meter naar beneden via een reeks van 19 watervallen.
Het is inderdaad een mooi staatspark met grote plaatsen midden in de natuur terwijl de ingang van het park in het dorp ligt aan een groot meer met een jachthaventje.

We besluiten diverse trails te lopen en zien watervallen (bij sommige kan je achter lopen) en stroomversnellingen en na 2 uur wandelen (met veel hoogte verschillen alleen al 800 treden!) hebben we het wel gezien en gaan we terug naar de wagen om op te frissen en als beloning gaan we mijn andere hobby uitoefenen "wijn proeven".

We komen uit bij wijnhuis Lakewood en proberen diverse witte en rode wijnen en slaan wat wijn in.
Op de camping zetten we het "wine tasting" voort en haalt Ben z'n bbq weer te voorschijn.

Maaltijd erin en rond 20.00 uur horen we heel veel geluid. Ik zal de video proberen te posten. Ik denk dat het vleermuizen zijn die dit kabaal maken omdat het hoog van uit de bomen komt. Ik lees wel wat jullie ervan denken.

We lopen nog een rondje over de campground en dan weer lekker op tijd met een boek naar bed.

Wederom een heerlijke dag.

Morgen richting Utica.

• 13 September 2017 - 15:37

MARY Van Steen:

Hallo vakantiegangers,
    Zo te zien op het reisverslag is het weer een avontuur al het een en ander beleefd, maar dat hoort er bij.
    Alleen met dat paspoort was toch we even paniek, het idee wat er dan allemaal moet gebeuren.
    Fijn dat het weer ook goed is, hier is het ineens herfst met veel regen en wind.
    Wat dat geluid betreft ,vreemd maar niet herkenbaar dus niet door de wijnproeverij!!
    Hoe is het afgelopen met de bbq, hadden ze toch ook nog voor onze begrippen een normale.
    Geniet maar lekker van de vrijheid en het avontuurlijke met veel groetjes ook van Bert
    Dikke kus Ma

• 13 September 2017 - 22:43

Ireen:

Hoi "kampvolk",

Wat is het weer leuk om jullie verhalen te lezen. En wat kun je toch leuk schrijven.
    Lekker hoor.....leven in zo'n wagen..... wat een vrijheid!!

Ik heb wat research gedaan maar denk niet dat het geluid van vleermuizen is. Die maken een meer "klappend" geluid. Waarschijnlijk een vogelsoort die tegen schemering een plaatsje (in de bomen) zoekt om te overnachten.

Let goed op je paspoorten en elkaar en geniet verder van de natuur, de cultuur en het avontuur en.......de wijn.

Liefs.

• 14 September 2017 - 13:14

Erik Van Tilborg:

Klinkt als een leuke dag. Geniet ervan. Dat geluid heeft waarschijnlijk iets met het wijnproeven te maken. Ik heb die vogels ook wel eens gehoord