09 september 2017 Grand Island New York - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 09 september 2017 Grand Island New York - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

09 september 2017 Grand Island New York

Blijf op de hoogte en volg Maaike

09 September 2017 | Verenigde Staten, Buffalo

09 september Grand Island New York

Vanochtend eerst maar een bakkie en dan wachten tot het licht wordt zodat we buiten dit prachtige park kunnen gaan staan om de generator aan te zetten om boterhammen te roosteren.

Om 06.30 rijden we weg op zoek naar een mooie plek om te ontbijten. Al snel komt er op de weg een wasbeer die zo van ons schrikt dat hij in een boom naast ons omhoog klimt. Leuk hoor die racoons! Verder zien we diverse roofvogels en ja hoor ook de American bold eagle. Prachtig beest.
In tuinen zagen we nog wat diks rondrennen, een vet gemeste kat of hond maar even later kwamen we ze weer tegen. Het zijn yellow-bellied marmots die we al vaker hebben gezien. Ze stammen af van de eekhoorns en lijken op prariedogs (stokstaartjes) maar dan ca 80 cm. groot en mega obesed, dus goed aangepast aan het land.

Want dat is wel een plus voor ons hier (eerst schreef ik Ben maar sinds mijn niet roken kan ik wel in het meervoud schrijven) al worden we 10 kg zwaarder we blijven "lichtgewichten". Wat een dikke trollen hier; zeker 80% heeft hier overgewicht. Ieder jaar blijf ik me erover verbazen.

Ondertussen nog geen plek waar we kunnen stoppen maar wel een Walmart; daar maar even de voorraad aanvullen en ontbijten. Eigenlijk niet verwonderlijk dat Amerikanen zo "zwaar" zijn als je het aanbod snacks, koekjes, chips e.d. ziet. De keuze is reuze! En als een Amerikaan op de camping zijn vuilnis moet weggooien pakt hij voor 100 meter verderop de auto.

Enfin we vervolgen de weg richting Canadese grens en zien prachtige groene bossen waar de Indian summer al een aanvang heeft gemaakt. Hier en daar fel rode bladeren wat oranje en soms knal gele struiken.
We komen aan op een mooie Koa camping Niagara Falls Grand Island waar de zon nog heerlijk schijnt. Tijd voor een neut heerlijk relaxed buiten voor de camper.

Na het eten nemen we de bus naar Niagara Falls city om de falls verlicht te gaan bekijken. Ik heb altijd gedacht dat het om één grote waterval ging maar het zijn er dus drie, American Falls (300 meter lange rand) Bridal Veil Falls (bruidsluier) en Horsehoe Falls (vorm van een hoefijzer 670 meter lange rand). Het was mooi maar om nou te zeggen dat ik mega onder de indruk was ..... nee. Maar we gaan morgen op ons gemak hier naar toe om alles te bekijken en activiteiten te ondernemen.

Dus morgen nog een dag Grand Island Niagara Falls.