06 september Gettysburg Pennsylvania - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 06 september Gettysburg Pennsylvania - Reisverslag uit Gettysburg, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

06 september Gettysburg Pennsylvania

Blijf op de hoogte en volg Maaike

06 September 2017 | Verenigde Staten, Gettysburg

06 september Gettysburg Pennsylvania

Vanochtend uiteraard weer achterlijk vroeg wakker en kunnen rekken tot 07.00 uur om te gaan ontbijten. Dit was natuurlijk weer een beleving op zich! Papieren borden, plastic bestek, eieren zo hard daar sla je iemand z'n hersenen mee in (mijn man bijvoorbeeld want die wordt daar niet vrolijk van :-()

Camper mogen we vanaf 13.00 uur ophalen maar brutale hebben de halve wereld dus om 09.30 uur met taxi naar verhuurbedrijf. Wat small talk met de taxichauffeur die uit Egypte komt en nu 10 jaar in de States woont over de orkaan die nu boven de Virgen Islands raast en binnenkort Florida aan doet. Hij had gehoord van de overstroming in Houston maar de orkaan die 24/7 wordt uitgezonden op alle tv zenders (en elke gelegenheid heeft minimaal 4 tv's hangen) nee daar had hij niets over gehoord. Rare wereld leven wij in!

Enfin in de stromende regen camper mee gekregen en op weg naar Wallmart. Het is een xl ... erg fijn.
Maar een paar uur verder voorzien van bbq, toaster, vleesmes en fatsoenlijke koekenpan (anders kan 't jong niet fuctioneren) en de nodige versnaperingen op weg richting Gettysburg.

Het wegennetwerk rond Washington is enorm en het slechte weer maakt het er niet beter op. Volop files overal. Het is maar 230 km rijden maar 4 uur later komen we aan in Gettysburg. De planning was een camping te zoeken en wat te koken maar ik had in boek gelezen dat er een goede eetgelegenheid zat in het dorp dat echt de moeite waard was. De Dobbin House Tavern uit 1776 is het oudste en meest historische gebouw en het was top! Heerlijk gegeten bij kaarslicht met aangepaste muziek en historische kleding van de bediening.
Met goed buikje vol op zoek naar de camping. Dat viel niet mee in het donker en de regen. Staan we 5 minuten te hannesen om die camper achteruit in te steken terwijl je geen hand voor ogen ziet, komt er gelijk een vrouw met zaklamp ons helpen. Stond zelf ook op de camping (kantoor camping was al gesloten) en er was die nacht flinke storm geweest. Zij hadden een kleine boom op camper gehad maar schade viel mee. De hele camping lag vol met omgevallen bomen. Zal wel te maken hebben met Irma. Maar weer zo aardig om iemand in de regen te komen helpen.

Nu nog een bakkie koffie en dan met een boek naar bed. Morgen gaan we Gettysburg bekijken.

• 08 September 2017 - 15:44

Erik:

Goed te horen dat jullie op weg zijn. Die Irma wordt niemand vrolijk van. Sommige dingen garanderen nooit Maaike. Jullie hebben altijd regen......
    Doe voorzichtig aan en geniet ervan. Het weer wordt vast snel beter

• 09 September 2017 - 12:40

Marcelino:

Hi Ben en Maaike,

Goed te lezen dat alles zover goed gaat! Dat weer komt wel goed joh!
    Voortaan wel een meer gedetailleerde beschrijving van het eten hé.....-:)
    Heel veel plezier, voorzichtig en ik blijf jullie volgen!

Groetjes,
    Marcel