Zondag 18 september Santa Marta/Palomino - Reisverslag uit Palomino, Colombia van Maaike Steen - WaarBenJij.nu Zondag 18 september Santa Marta/Palomino - Reisverslag uit Palomino, Colombia van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

Zondag 18 september Santa Marta/Palomino

Blijf op de hoogte en volg Maaike

19 September 2022 | Colombia, Palomino

Zondag 18 septemberSanta Marta/Palomino

Vanochtend tranquillo gedaan want vanmiddag vliegen we naar Santa Marta.

Taxi besteld die ons om 12.00 uur komt ophalen.

Zowel de rit en het inchecken verliep voorspoedig. Dus nog even een bakje koffie komen we het Turkse stel, advocaat, tegen. Even bijkletsen waar ze naar toe gaan en hoe het allemaal gaat.

Vertelt hij dat hij is gestoken door de Djenge mug en 3 dagen op z’n hotelkamer heeft gelegen met 40 graden koorts. Het ging nu iets beter en hij had geen koorts meer. Nog wel duizelig in zijn hoofd. Heftig hoor. Zij had één van hun vrienden gebeld die arts is en die had geadviseerd niet naar ziekenhuis te gaan omdat die hier niet zo best waren.

Ik zou toch in ieder geval een arts raadplegen. Zeker als je nog gaat vliegen.

Zij vliegen naar Cartagena waar wij later nog naar toe gaan. Wensen hem beterschap en toch nog een mooie vakantie.

Vlucht verloopt ook goed en binnen 5 kwartier staan we in Santa Marta. Het komt met bakken naar beneden maar onze transfer staat al klaar die ons naar Palomino rijdt. Santa Marta staat vol met appartementen gebouwen, soort Benidorm. Blij dat we hier niet zitten.

Anderhalf uur later regent het bijna niet meer en komen we aan bij onze bestemming. Een klein dorpje aan de Caribische kust met veel restaurants en kleine winkeltjes.

Ons verblijf zijn allemaal cabana’s met rieten daken en het ziet er, voor zover we kunnen zien in het donker, gezellig uit.

De receptie, restaurant en bar liggen direct aan het strand. En je hoort de golven in de zee. Vervelend weer.

Spullen naar het huisje en ondertussen wat te eten besteld. Biertje erbij want de temperatuur is zo rond de 27 graden.

Hier kunnen we wel drie dagen vertoeven. Morgen gaan we op ons gemak het dorp verkennen en kijken hoe we in Taroyna park komen. Ben gaat uitzoeken waar de beste restaurants zich bevinden.

Morgen nog in Palomino.