18 september Saco Maine - Reisverslag uit Saco, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 18 september Saco Maine - Reisverslag uit Saco, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

18 september Saco Maine

Blijf op de hoogte en volg Maaike

21 September 2017 | Verenigde Staten, Saco

18 september Saco Maine

Wederom wakker worden zonder oceanview. Het zit weer potdicht en het miezert. De weersvoorspelling is niet best, eigenlijk voor de hele week niet meer. Alleen maar regen. Even aankijken en als dit echt zo blijft gaan we onze plannen maar omgooien.

We zijn op weg richting Boston en willen vandaag stoppen in Saco.
Onderweg stoppen we in Portland. Een op zich gezellige stad met boetieks, kunst-en antiekgaleries, koffiehuizen en woningen met victoriaanse gevels maar wel met wat vreemde snuiters her en der.
Hoe dichter we bij de kust komen hoe mooier de huizen worden. We bezoeken de aan Cape Elizabeth gelegen Portland Head Light de oudste en één van de mooiste vuurtorens aan de kust van Maine.

Het ziet er allemaal prachtig uit echt weer Amerikaans met een fort, museum, gift shop een boardwalk langs het strand. We zien schilderijen en foto's hoe de vuurtoren eruit ziet bij ondergaande zon en bij mooi weer met blauwe lucht en wolken. Niet verwonderlijk dat het één van de meest gefotografeerde vuurtorens is.
Wij zijn blij dat we hem kunnen zien staan met de mist!

We gaan verder en komen uit in Saco een KOA camping Old Orchard Beach we deze miezerdag maar gebruiken om te wassen en uit te zoeken waar we morgen moeten overnachten om zo dicht mogelijk bij Boston te staan.

Morgen verder richting Boston.