12 september Herkimer New York - Reisverslag uit Herkimer, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 12 september Herkimer New York - Reisverslag uit Herkimer, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

12 september Herkimer New York

Blijf op de hoogte en volg Maaike

12 September 2017 | Verenigde Staten, Herkimer

12 september Herkimer New York

Vanochtend om 07.00 uur weg gereden richting Utica. Het verbaast ons iedere dag weer hoe groen het is langs de snelweg. Overal groene bomen, soms met wat oranje, rood en geel ertussen en ervoor strak gemaaide grasvelden.

Dat strak maaien van grasvelden is hier ook een dingetje. Je kan geen dorp binnenrijden of je ziet bij elke huis een strak gemaaid grasveld. En dus ook bij de snelwegen. Daar op zie je dan die dikke yellow bellied marmotten zitten in de houding van stokstaartjes.

Ca. 4 uur later komen we aan bij Herkimer Diamond Mines Koa Resort.
Wat een prachtige camping. Er zijn plaatsen daar staat een tuinset bij met parasol, twee ligbedden en een grote gas bbq.
We krijgen een mooie plek aan de West Canada Creek (is een rivier). Het is wasdag dus machines vol en draaien maar.

We maken een ronde over de camping en deze ziet er echt mooi uit; ze zaaien groenten en kruiden die je mag pakken en waar kinderen uitleg over krijgen (op zich niet verkeerd als je je realiseert dat kinderen denken dat aardappels "groeien" in een supermarkt en niet weten welke kleur een tomaat heeft!).
Met een trap naar boven kom je bij de mijn. Hier kun je op zoek gaan naar Herkimer diamant en kan je zelf alles zeven. Die activiteit laten we voorbij gaan.

Terug bij de camper komt de buurman langs om te vragen hoe het bevalt het huren van een rv. Hij woont in Boston en heeft een buitenhuis in Cape Cod en is zelf met een fifth wheel. Waar we allemaal nog naar toe gaan in de States. Ja ook Cape Cod, "nou dan moet je langs komen, gezellig". Kom vanavond een biertje bij ons drinken.......
we kijken wel.

Een half uur later komt hij terug om mij een diamant te geven die hij de dag ervoor heeft gedolven. Nou dat werken hoef ik nu in ieder geval niet meer te doen. Verkopen die "rock" als we thuis zijn en we zijn binnen!! Weer heel lief bedoeld allemaal.

Toen we vandaag aankwamen op deze camping vertelde de jongen achter de balie dat er een Italiaans restaurant zat die vandaag gesloten was maar wel pizza's aflevert op de camping. Dunne bodem en op hout gestookt. Volgens Ben was dit weer niks maar als je iets nooit probeert...
Ze werden om 18.45 uur bij de wagen afgeleverd en waren heerlijk!! Wijntje erbij we lijden weer niks. Nog een bakkie buiten terwijl we kijken naar de chipmunks die hun wangen vol hebben zitten met noten (waarschijnlijk al aan het hamsteren voor de winter). Wat hebben we het slecht!

Morgen op weg naar de Green Mountains.

• 14 September 2017 - 11:26

Frans:

Hoi vakantiegangers,

Zo te lezen vieren jullie een fantastisch kampeervakantie.
    Aan bbq eten, wat je wel aan Ben over kan laten, niks te kort en op zijn tijd een wijntje.
    Blijf me wel wat afvragen over dat geluid uit die bomen. Zaten jullie op dat moment nog Amish land of waren de Amish jullie gevolgd. Ik heb gehoord dat het vreemde "vogels" zijn dat Amish volkje.
    Misschien wel iets om over na te denken.
    Ben en Maaike nog veel plezier verder.
    Groetjes Diana en FRans