10-09-2017 - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 10-09-2017 - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

10-09-2017

Door: Grand Island Niagara Falls New York

Blijf op de hoogte en volg Maaike

10 September 2017 | Verenigde Staten, Buffalo

10 september Grand Island New York

Het gaat een prachtige dag qua weer worden. Met de bus 's morgens weer naar Niagara Falls city en eerst langs het Visitor Center om de mogelijkheden te bekijken.

We besluiten te voet naar Canada te gaan om vanaf daar de Falls te bekijken. Hoe verder we de grens van Canada naderen hoe mooier het zicht op de watervallen wordt. Zo hebben we ze gisterenavond in ieder geval niet gezien! Je ziet dan ook hoe klein de bootjes zijn die zo dicht mogelijk naar de Falls toe varen. Die ervaring gaan we dadelijk ook nog beleven.

Bij de douane aangekomen krijg je de vragen "wat kom je hier doen, heb je wapens bij je en graag je paspoort aub". De eerste twee vragen waren makkelijk te beantwoorden maar de laatste nee sorry Ben was z'n paspoort kwijt!

Normaal gesproken zit alles bij mij in de handtas maar omdat we de boottocht Maid of the mist willen gaan doen en je dan drijfnat wordt hadden besloten alles in de rugzak te doen, die kan wel wat hebben! Mijn paspoort zat erin maar die van Ben niet.
U komt Canada niet in en zonder paspoort komt u ook de VS niet meer in. U moet direct naar Immigrations!
Daar zit je in een wachtruimte tussen de rest van de "criminelen" te wachten tot iemand je aan een document kan helpen om de States mee in te komen. Canada kan je sowieso vergeten.
Na een kwartier is het geregeld en gaat een andere beambte met je mee om je letterlijk het land uit te zetten. Nou dit was the shortest visit ever!!
Blij dat we 3 jaar geleden al in Canada zijn geweest!

Bij de douane van de States weer wat uit te leggen maar ook daar alles weer geregeld en nu maar door naar de Observation Tower waar je op 80 meter hoogte het mooiste uitzicht hebt op de American Falls. Daarna helemaal naar beneden naar de bodem van de kloof waar de boten voor Maid of the mist klaar liggen. Je krijgt een poncho en gaat mee in de "boottocht in de heksenketel".
Tijdens deze zeer vochtige en indrukwekkende boottocht gaat de boot in de kolken en stromingen van de rivier zo dicht mogelijk naar de donderende muur van water. Wat een geweld!

Nu we de activiteiten gedaan hadden die we graag wilden gaan we terug naar de camping want ik wilde graag weten of Ben's paspoort nog in m'n handtas zat. Helaas niet dan toch verloren of gestolen? Morgen dagje ambassade of politieburo? Ben keek naast de stoel waar HIJ !!! de rugzak had ingepakt en ja hoor op de grond tussen de stoel zijn paspoort. Gelukkig.

Nou lekker naar buiten en relaxen. Ben zet alvast z'n speeltje in elkaar (bbq) voor z'n hamburgers die er straks op moeten. Ik maak een nieuwe fles witte wijn open ... alle twee weer blij.

Heerlijke dag gehad.

Morgen richting Finger Lakes.

• 11 September 2017 - 11:11

Milou:

Haha, wat een verhaal weer .... gelukkig goed gekomen
    Heel veel plezier xxx