08 september 2017 Howard Pennsylvania - Reisverslag uit Howard, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 08 september 2017 Howard Pennsylvania - Reisverslag uit Howard, Verenigde Staten van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

08 september 2017 Howard Pennsylvania

Blijf op de hoogte en volg Maaike

08 September 2017 | Verenigde Staten, Howard

08 september Howard Pennsylvania

Vanochtend vroeg vertrokken richting Buffalo. We komen weer door Amish dorpen en waar we normaal gesproken "op zoek zijn" naar wildlife proberen we nu de Amish te spotten.
Je ziet ook gelijk waar ze wonen. Ze hebben allemaal grote witte boerderijen waar geen enkele elektriciteitsdraad aan verbonden is. Aan de waslijn hangt allemaal dezelfde kleding naast elkaar te drogen.
Gisterenavond gingen we nog even wandelen en wordt je ingehaald door de buggy's met verlichting die wordt aangedreven door batterijen (zie foto). Bizar.

Enfin onderweg op zoek naar natuur. Het weer wisselt af van zon naar regen maar we zitten ook in bergachtig gebied. Het is wel een mooie omgeving met veel maisvelden, Nederlandse koeien en de brede rivier Susquehanna.

Aangekomen bij Bald Eagle State Park modern. Ik naar binnen om in te checken. Alles vol want "sweetie dit is het weekend na Labour Day" maar ja sweetie is niet van hier hè. Ze hebben nog wel plaats aan de andere kant op de rustic camping in Howard maar daar zijn geen voorzieningen. Very primitive. Prima hebben we ook niet nodig hebben alles zelf in de wagen!
Prachtige spot en het weer is heerlijk, stoeltjes naar buiten biertje en boekje erbij totdat een half uur later het helemaal donker wordt en de hagelstenen met bakken naar beneden vallen. Het klettert zo hard op de camper dat je elkaar niet meer kan verstaan (dat is dan weer rustig :-)) Een uur later schijnt de zon weer.

Ben maakt een lekkere spaghetti waarna we een trail gaan lopen in het bos waar we herten met bambi's spotten. Gelukkig het echte wildlife weer.

Morgen naar Buffalo.