06 november Las Grutas - Reisverslag uit Las Grutas, Argentinië van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 06 november Las Grutas - Reisverslag uit Las Grutas, Argentinië van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

06 november Las Grutas

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 November 2016 | Argentinië, Las Grutas

06 november Los Argus

Vanochtend was hetzelfde als gisteren. Wakker worden en walvissen zien. Ik heb getracht een foto te maken met Ben en een walvis erop maar was iets te laat. De walvissen springen hier niet echt uit het water omdat het te ondiep voor ze is.
Het blijft een geweldig zicht.

Na 3 prachtige dagen hier rijden we vandaag richting Viedma en krijgen weer een politiecontrole. Camper openmaken; ze zijn gewoon nieuwsgierig hoe de camper er uit ziet wat verder stelt het niets voor. Halverwege Viedma komen we uit in Los Argus. Volgens campinggids zou hier een goede camping zijn maar bleek niet meer te bestaan en heel veel andere zijn (nog) gesloten. We moeten toch echt een camping hebben om apparaten op te laden en uitgebreid te douchen. We komen uit in een dumpzooi! Het is echt niet te geloven hier. Eigenaar hangt hele verhalen op dat hij bezig is met of vrouwen of mannendouches aan het verbouwen. Geen idee wat hij zegt maar hij kan beter zijn hele camping verbouwen! Maar ja we hebben geen keus; zelfs hotels gelegen aan het strand zijn gesloten. We begrijpen er niets van hier. Het is nu voorjaar en over twee weken begint hoogseizoen en moet het in deze badplaats een drukte van jewelste wezen. Op onze "camping" staat 1 tentje met twee jongens erin. Meer niet.

Toen we hier naar toe reden moesten we van de politie 20 km omrijden omdat er in deze stad een wedstrijd hardlopen en mountainbiken aan de gang was. Het was een drukte van belang.
We besloten dan ook het stadje in de lopen en de gezelligheid op te zoeken. Siesta! Alle winkels dicht alleen de deelnemers waren er nog om te wachten op de prijsuitreiking.

In het boekje had ik gelezen over een visrestaurant ; daar maar even langs lopen om te kijken of het wat is voor vanavond. Zag er goed uit en ze gaan om 20.00 uur open.

Terug naar de camper om boodschappen te doen en te douchen. We hebben het overleefd en zijn weer fris en fruitig.
Wat ik nog niet had verteld iedereen heeft hier een hond; elk tankstation, elke supermarkt en op elk strand overal zijn honden en ze zien er goed uit. Ze lopen over het terras, schooien niet en de Argentijnen storen zich er niet aan. Kinderen spelen er mee in de zee. Sommige hebben een halsband en de meeste zijn rashonden. Ze komen altijd kwispelend naar je toe maar ze blijven altijd buiten. In elke mercado kan je hondenbrokken kopen en er zijn veel dierenartspraktijken. Een goed teken dus. De eigenaar van de camping heeft er 8 en heeft ze allemaal opgevangen. 1 is net Charlie met 1 oog. De Argentijnen zijn heel lief met kinderen en honden. Ook de Duitsers van de vorige kampeerplaats hadden honden. Een aantal van hen had honden uit Mexico meegenomen. Daar zijn ze wellicht niet zo goed voor honden.

We lopen naar het visrestaurant. Bestellen calamares als voorafje, lekker flesje erbij en Ben heeft als hoofdgerecht paella. Ik kreeg gefrituurde zalm die niet lekker was maar dat was m'n eigen schuld gewoon verkeerd besteld. Grille is niet gegrild maar dan moet ik a la plancha bestellen he grote zeur! Blond he.

Morgen verder naar La Loberia.