04 november Peninsula Valdes - Reisverslag uit Puerto Pirámides, Argentinië van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 04 november Peninsula Valdes - Reisverslag uit Puerto Pirámides, Argentinië van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

04 november Peninsula Valdes

Blijf op de hoogte en volg Maaike

07 November 2016 | Argentinië, Puerto Pirámides

04 november Peninsula Valdes

Na het ontbijt gaan we het dorpje Puerto Pirmides weer in om wat boodschappen te doen en te kijken waar we een "whale watching" kunnen boeken. Bij het eerste boekingskantoor zit de boottocht van 10.00 uur al vol en 12.00 uur vinden we een rot tijd want dat breekt zo je dag. Om 16.00 uur zou nog kunnen maar hij vertelt heel eerlijk dat er voor de middag veel wind is afgegeven en dat het dan moeilijker wordt om walvissen te spotten. Hij adviseert ons om bij een andere reisagent te gaan kijken of zij eerder plaats hebben.

Bij de tweede kunnen we gelijk mee met de boot van 09.30 uur. Boottrip duurt 2 uur en is booming business. Iedere toerist die hier komt gaat met zo'n boot mee. Maar ja dit wil je toch ook niet missen.

Na een kwartiertje spotten we de walvissen. Het is een moeder met een kalf. Echt indrukwekkend om te zien. De walvismoeders moeten echt alles over hebben voor 't jong. Ze blijven in deze wateren omdat de temperatuur goed is voor 't jong en kunnen hierdoor 4,5 maand zelf niet eten. Ze vallen tonnen af! De vaders zijn na het paren gelijk verdwenen.

Na deze mooie ervaring (alleen jammer dat we free Willy niet gezien hebben) gaan we op zoek naar de plek waar je wild mag parkeren. Wat een prachtige spot is dit! Je staat met je camper aan de zee. Er staan nog 7 andere campers/voertuigen. 4 Duitsers met trucks, 2 Zwitsers en 1 Hollander. Boven in de duinen staat nog een echtpaar uit Alaska. Zij komt gelijk even kennismaken. Heel aardig maar heel apart vrouwtje!
Dan komt de Zwister naar ons toe hoelang we al onderweg weg zijn en hoelang we nog blijven.
Antwoord op beide is een kleine 2 weken. Hij "iets" langer; is al 7 jaar aan het reizen. Andere Zwitser komt ook langs en ik zeg "ook al 7 jaar aan het reizen zeker"; nee 16 jaar!
We zijn hier echt de losers van deze plek. Het Duitse stel, die in Namibie wonen zijn voor 2 jaar onderweg. Het zijn wel echtparen rond de 60/70.
Later komt er een Belgisch gezin aan met 3 kleine kinderen. Zij reizen rond voor 1 jaar.
Het Hollandse koppel (onze leeftijd) trekken rond voor een half jaar en laten hun eigen gebouwde camper in Zuid Amerika staan want dit gaan ze volgend jaar weer voor een half jaar doen.
Iedereen die zo lang rond reist heeft zijn eigen voertuig laten inschepen via Montevideo.

We gaan een stuk wandelen langs de zee en daar zien we walvissen. Geweldig toch. Zo dichtbij.
Het is een een fantastische plek ook al zijn er geen voorzieningen.

De camper heeft weer nieuwe kuren deur valt aan binnenzijde niet in het slot. Uiteindelijk maar (na tig keren zelf proberen) gevraagd of Andre (van Nederlands koppel) deze dicht wilde gooien vanaf buitenkant. En gelukt! We kunnen gaan slapen.

Morgen blijven we zeker nog een dag hier.