31 oktober San Carlos de Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 31 oktober San Carlos de Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

31 oktober San Carlos de Bariloche

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 November 2016 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

31 oktober San Carlos de Bariloche

Wakker worden met tikkende regen op de camper. Vannacht werden we wakker van de kou.
De vooruitzichten voor vandaag zien er niet goed uit dus we gaan niet nog zo'n nacht tegemoet maar op zoek naar een hosteria.
Als Ben probeert de kachel aan te doen moet hij een kwartier lang op de vloer van de camper liggen (lees complete vloeroppervlak) en 30 keer de knop indrukken van de gaskachel. Het is echt behelpen om het een beetje warm te krijgen.

We zijn onze was gaan brengen naar een Lavadero (wasserette) die we vanavond om 19.00 uur weer kunnen ophalen. Ondertussen een hosteria gevonden waar we onze "wagen" safe kunnen stallen.
Het regent echt heel de dag door en het is waterkoud. We gaan met de camper naar de places to see en komen aan op de top van een berg waar hotel Loa Loa is; een hotel van 16.000 m2 waar we met onze wagen niet welkom zijn. Nou dan niet!

Het koude weer verziekt niet alleen je dag maar ook het uitzicht. Alles is grijs en grauw en je ziet niets meer van de prachtige omgeving die ze Argentijns Zwitserland noemen. Maxima en Willem Alexander zullen blij zijn dat ze hier nu niet zijn. Zij hebben hier namelijk een landgoed. Ook de broer van Maxima heeft hier een restaurant maar dat is nog een stuk rijden en je hebt hier nooit de zekerheid dat iets echt open is.

Het eten van vanavond moet de dag goed gaan maken. Op internet gekeken waar de top tien restaurants in Bariloche zich bevinden en gekozen voor Parrilla San Juan. Als we uitstappen komt er een mega hagelbui naar beneden. Een stuk lopen en we komen aan bij San Juan. Gesloten!! Natuurlijk! Make my day. Gelukkig zagen we een asador waar het vlees al aan het spit van een meter aan het draaien was. Met een wijnkaart waar meer dan 150 alleen aan rode wijnen staan vermeld moet het goedkomen. En dat deed het ook het was heerlijk.

Morgen op weg naar Esquel.