26 oktober Trenque Lanquen - Reisverslag uit Trenque Lauquen, Argentinië van Maaike Steen - WaarBenJij.nu 26 oktober Trenque Lanquen - Reisverslag uit Trenque Lauquen, Argentinië van Maaike Steen - WaarBenJij.nu

26 oktober Trenque Lanquen

Blijf op de hoogte en volg Maaike

29 Oktober 2016 | Argentinië, Trenque Lauquen

26 oktober Trenque Lauquen

Eerst in hotel ontbeten en toen jongen gebeld van camperverhuurbedrijf met de mededeling dat we wat problemen hebben met de auto. Kom maar terug was zijn antwoord. Ja daaaaag!

Ben had een VW dealer gezien bij het binnenrijden van plaatsje Mercedes dus ons voorstel was eerst langs de dealer te gaan en mocht dat niets opleveren kunnen we altijd nog terug naar BA.
Erg aardige mensen bij de dealer maar spraken ook geen van allen Engels. Dus monteur samen met Ben stuk rijden en uitleggen met handen en voeten wat er aan de hand is. Conclusie motor in orde (is uitgelezen) en het ligt waarschijnlijk aan verkeerde diesel die getankt is (door vorige huurders). Afgesproken met camperverhuurbedrijf dat we doorrijden en gaan tanken met juiste diesel en mocht het erger worden dat we dan terugkomen naar BA. Het heeft geholpen na het tanken is het beduidend minder.

Hoewel het miezert nu eerst maar eens gaan genieten van het weidse uitzicht van de pampa; akkers, weilanden, windmolens, drinkplaatsen voor vee en eucalyptusbossen trekken voorbij. Heel veel roofvogels zoals valken, gieren en soort arenden cirkelen boven de weilanden. Omdat dit gedeelte van de pampa nat is zie je ook veel watervogels zoals ooievaars, ibissen, reigers, zwanen en flamingo's. Erg mooi.

Nu op zoek naar de camping in Trenquen Lauqen, het zou een grote camping moeten zijn maar daar aangekomen lijkt ook deze gesloten maar met behulp van een vrouwtje die daar aan polo doet en goed Engels spreekt komt er een man naar ons toe die erg blij is dat we komen we zijn namelijk de enige op de camping! Wij ook blij kunnen we eindelijk onze koffers gaan uitpakken.

Ben zorgt voor het eten en ik voor de koffers wijntje erbij en genieten van de rust.

Morgen op weg naar Provincial Natural Parque Luro ten zuiden van Santa Rosa.